Close Menu
    Најново

    Комуникација која сите правилно ќе ја разберат – „H&S моделот“ на Кордалов како клучна алатка за јасна и моќна комуникација

    08.12.2025 во 09:38

    Во Скопје до 12 степени: Какво време нè очекува во текот на работната недела?

    08.12.2025 во 09:36

    Денеска е Свети Климент Охридски – патрон на МПЦ и заштитник на македонскиот народ

    08.12.2025 во 09:32
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Актуелно
    • Комуникација која сите правилно ќе ја разберат – „H&S моделот“ на Кордалов како клучна алатка за јасна и моќна комуникација
    • Во Скопје до 12 степени: Какво време нè очекува во текот на работната недела?
    • Денеска е Свети Климент Охридски – патрон на МПЦ и заштитник на македонскиот народ
    • ЈСП утре ќе сообраќа по неделен возен ред
    • Уште една измама со лажна сообраќајка, 82-годишна скопјанка измамена за 170.000 денари
    • Пронајден починат маж пред поликлиника Ченто
    • Уапсен кумановец на меѓународниот аеродром во Скопје
    • Томовски до АКТ СДСМ: Ме клеветите – ќе Ве тижам
    • Најново
    • Популарно
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    Press24Press24
    • Насловна
    • Македонија
      • Политика
      • Скопје
      • Црна хроника
    • Бизнис
    • Свет
      • Регион
    • Забава
    • Спорт
    • Технологија
    • Интервју
    Press24Press24
    Home » Комуникација која сите правилно ќе ја разберат – „H&S моделот“ на Кордалов како клучна алатка за јасна и моќна комуникација

    Комуникација која сите правилно ќе ја разберат – „H&S моделот“ на Кордалов како клучна алатка за јасна и моќна комуникација

    08.12.2025 во 09:38
    Сподели
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Креатор и автор на H&Sмоделот е Бојан Кордалов, Виш експерт за стратешки комуникации, ВИ писменост и дигитална трансформација, кој во моментов работи во Брисел како директор за креирање политики и комуникации во Европскиот центар за извонредност (ЕЦЕ Брисел)

    Зошто ни треба H&S моделот?

    Како со само неколку реченици да го освоиш вниманието и да ја пренесеш целата порака? Следи го новиот комуникациски пристап што може да ти донесе кредибилитет, јасност и доверба.

    Во море од информации, презентации, објави на социјалните медиуми и официјални прес-конференции, секогаш победува оној кој успева да ја извлече суштината брзо и ефикасно. Но, колку често слушаме или читаме нешто, но за кратко забораваме за што всушност стануваше збор?

    Токму тука се огледа важноста „H&S моделот“:

    Авторот на овој модел, комуникологот Бојан Кордалов, предлага еден едноставен, но моќен начин да ја фокусираш својата порака:

    • Почни со Headline (Наслов) – едноставна, силна реченица што ќе создаде прв впечаток и ќе го привлече вниманието кај сите.
    • Следува Soundbite (Тонско парче) – 2-3 реченици кои во себе ги содржат клучните поенти. Направи го тоа на доволно јасен и конкретен начин, така што дури и ако читателот/слушателот ја види или прочита пораката само до тука, ќе го разбере сѐ она што сакате да го кажете.
    • Потоа продолжи со сите останати детали / објаснување / детали како контекст, дополнителни аргументи и поддршка.

    Кордалов ја нарекува оваа логика „Headline + Soundbite“, и верува дека тоа е најсигурниот пат за да го „зграпчиш“ вниманието кај оние кои те слушаат или читаат инстант, да ја задржиш поентата со, како и да ја изградиш довербата низ целокупниот процес на комуникација.

    Повеќе информации се достапни на следниот линк: https://www.linkedin.com/pulse/wanna-speak-like-pro-just-follow-hs-model-bojan-kordalov-i9bgf/

    Како моделот функционира во пракса?

    Идејата е да стане навика — секогаш кога пишуваш порака, пост, говор, прашање, презентација или дури e-mail — пред да навлезеш во детали, размисли:

    1. Како би изгледала твојот „медиумски наслов“ – напишана на едноставен начин со јасен стил?
    2. Што се трите клучни поенти кои сакаш да ги пренесеш? Кажи ги на најкраток можен начин?
    3. После тоа следи останатата приказна, како и другите детали, аргументи, примери, факти…

    Што овозможува ваквиот пристап во зборувањето, пишувањето и воопшто во комуницирањето? Целосно да го „зграпчиш“ вниманието на публиката, да направиш секој да ја слушне и најверојатно запамети твојата клучна порака, но и да биде јасно разбрано она што сакаш да го постигнеш со комуникацијата.

    За кого е H&S моделот?

    • За професионалци кои честопати зборуваат во јавност (на настани, медиуми, презентации, панели…);
    • За оние кои пишуваат (колумни, статии, LinkedIn постови, објави, стории…);
    • За секој кој сака неговата порака да биде недвосмислено разбран, но и да делува уверливо;
    • За секого кој сака да избегне „шум“ во комуникацијата односно сака да ја замени долгата и неструтурирана комуникација во која луѓето се „исклучуваат“ и ја прескокнуваат.

    Зошто е важен H&S моделот во оваа дигитална и ВИ ера?

    Во дигиталната и ВИ ера во која живееме, каде што времето на задржување на човечкото внимание е многу пократко бидејќи информациите стигнуваат до нас буквално секоја секунда навистина нема простор за долги објаснувања без јасна поента. Намерно или несвесно секој од нас селектира што ќе прочита, слушне или запамети според првите реченици. H&S моделот станува алатка за да се издвоиш: твојот глас, твојата порака, твоите аргументи и барања да бидат правилно сфатени и јасно слушнати.

    Исто така, во океан од податоци, идеи, анализи, но и распространети дезинформации, повеќе од било кога е неопходна јасна структура. H&S моделот го нуди токму тоа: силно изразување, јасност во зборувањето, ред во аргументирањето.

    Како да започнеш уште денес?

    • Следниот пат кога ќе го пишуваш твојот пост, говор, е-mail или објава – запиши сѐ што сакаш да кажеш, а потоа издвои ги Headline (насловот) + Soundbite (тонското парче), и стави ги на местото каде припаѓаат, односно на самиот почеток.
    • Пробај додека да не ја добиеш наједноставната, секојдневна, но речиница и парче кои сметаш дека има потенцијал да го разбуди интересот кај сите луѓе и јасно да покаже што е она за кое пишуваш или зборуваш.
    • После секоја комуникација анализирај како реагираат соговорниците или публиката. Дали најпрво ја „зграпчува“, односно дали ја памети поентата (насловот), дали бара да прочита/слушне повеќе и слично.
    • Бидете упорни и користете го моделот. На почеток може да делува чудно или несвојствено, но кога ќе ги почувствувате ефектите од ваквата комуникација, убеден сум дека „H&S“ комуникацијата ќе стане навика и потреба.
    • Запаметете дека поентата на комуникацијата не е сите да се сложат со вас или да го поддржат тоа што го зборувате, туку првенствено да ве разберат правилно што сакате да постигнете, но и да поттикнете дебата на аргументи, а кавга базирана на „вжештени“ емоции и нерационални ставови. 

    H&S моделот не бара специјални вештини туку желба да се комуницира јасно, кратко и конкретно. А кога твојата порака секогаш ќе биде слушната и разбрана преку направениот разговор, кажаниот говор или постираната објава, јасно ќе можеш да ја увидиш разликата и ефектите врз твојата самодоверба, резултати, кариерен напредок итн.

    …

    Become a master communicator: How Bojan Kordalov’s H&S Model helps you deliver clear and powerful messages

    The “H&S model” has been created and authored in 2025 by Bojan Kordalov, Senior Expert in Strategic Communications, AI Literacy and Digital Transformation, based in Brussels and currently working as Director of Policy and Communications at the European Centre of Excellence (ECE Brussels).

    Why do we need the H&S Model?

    How can you capture attention and deliver your message with just few sentences? Follow this new communication approach that can help you gain credibility, clarity and trust.

    In a sea of information, presentations, social media posts and official press conferences, the ones who succeed are those who can extract the essence quickly and effectively. Yet how often do we hear or read something – only to forget what it was about just moments later?

    This is where the importance of the H&S Model becomes evident.

    The author of this model, Senior strategic communication expert Bojan Kordalov, proposes a simple but powerful way to focus your message:

    • Start with a ‘Headline’ – a simple, strong sentence that creates an immediate first impression and captures everyone’s attention.
    • Follow with a ‘Soundbite’ or with 2-3 sentences containing your key points. Write them clearly and concretely so that even if the reader or listener sees only this part, they will understand everything you want to say.
    • Then continue with the remaining details such as further explanation, context, additional arguments and other supporting information.

    Kordalov calls this model logic “Headline + Soundbite (H+S)”, and believes it is the most reliable way to instantly “grab” the attention of those who listen or read, anchor your main point, and build trust throughout the communication process.

    More info available on this link: https://www.linkedin.com/pulse/wanna-speak-like-pro-just-follow-hs-model-bojan-kordalov-i9bgf/

    How does the Model work in practice?

    The idea is to turn it into your habit. Whenever you write a message, post, speech, question, presentation or even an email, before going into details, reflect on the following:

    1. How would your “media-style headline” look? Write it simply and clearly.
    2. What are the three key points you want to convey? Express them in the shortest possible way.
    3. Only then continue with the rest of the story, including additional details, arguments, examples and facts.

    What does this approach enable in speaking, writing and communication in general?
    It allows you to fully capture the audience’s attention, ensure that everyone hears (and most likely remembers) your key message, and make it clear what you want to achieve with your communication.

    Who is the H&S Model for?

    • Professionals who frequently speak in public (events, media, presentations, panels).
    • Those who write columns, articles, LinkedIn posts, announcements or stories.
    • Anyone who wants their message to be unambiguously understood and perceived as credible.
    • Everyone who wants to avoid the “noise” of long, unstructured communication that causes people to disengage or skip the content.

    Why is the H&S Model important in today’s digital and AI era?

    In today’s digital and AI-driven era, where attention spans are extremely short and information reaches us every second, there is no space for long explanations without a clear point. Consciously or not, all of us decide what to read, hear or remember based on the first few words and sentences.

    The H&S Model becomes the tool that helps you stand out: ensuring your voice, your message, your arguments and your thoughts are properly understood and clearly heard.

    Moreover, in an ocean of data, ideas, analyses but also widespread disinformation, a clear structure is more necessary than ever. The H&S Model offers exactly that: strong expression, clarity in messaging, and order in argumentation.

    How to start using it today?

    • First things first: the next time you write a post, speech, email or announcement – write everything you want to say, but then extract the Headline + Soundbite and place them at the beginning, where they belong.
    • Keep refining until you find the simplest, everyday sentences for headline and soundbite that you believe can spark interest and clearly show what you are writing or speaking about.
    • After each communication, analyse how people react. Do they immediately “catch” the message? Do they remember the point (the headline)? Do they ask to read or hear more?
    • Be persistent and keep using the model. At first it may feel unusual, but once you experience the results of this way of communicating, you will see how “H&S communication” becomes a habit and a need.
    • Remember: the purpose of communication is not for everyone to agree with you or support what you say, but for everyone to understand you correctly, or to encourage a debate based on arguments rather than emotional conflict or irrational reactions.

    The H&S Model does not require special skills, but only a desire to communicate clearly, briefly and concretely. And when your message is consistently heard and understood (whether through a conversation, speech or online post) you will quickly see the difference and feel the positive effects on your confidence, results and career growth.

    Популарно

    (ВИДЕО) Камерата сними сè: Возач прелета преку кружен тек во Романија

    07.12.2025 во 11:22

    Кузеска: Кој му дал дозвола на Мицкоски да преговара за мигранти?

    07.12.2025 во 11:09

    ВМРО-ДПМНЕ: Децата на Заев продолжуваат по истата матрица – бегаат од одговорност

    07.12.2025 во 13:22

    Русија ја нападна Украина со дронови и проектили

    07.12.2025 во 13:19
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Насловна
    • Најново
    • Импресум
    • Маркетинг
    Њу Медиа Комјуникејшн © 2010 | сите права заштитени

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.