Мачу Пикчу, најпознатото археолошко богатство на Перу и светско наследство на УНЕСКО, последните месеци се соочува со сериозни тензии поради спор меѓу автобуски оператори кои ја опслужуваат единствената рута од Агуас Калиентес до објектот.

Како што јавува Би-Би-Си, околу 1.400 туристи неодамна беа евакуирани по блокади поврзани со конфликтот. Главната причина е промената на концесионерот за автобуската линија – долгогодишниот оператор Консетур ја изгуби лиценцата во корист на новата компанија Сан Антонио де Торонтој. Поради правни постапки, новиот оператор сè уште не започнал со работа, а Консетур продолжува да ги превезува посетителите.

Локалните заедници се длабоко поделени: дел сметаат дека тендерската постапка била нетранспарентна, други дека Консетур имал предолг монопол. Менаџерот на Консетур, Кристијан Алберто Кабалеро Чакон, го отфрла ова, нагласувајќи:
„Сопствениците на компанијата ја водат веќе 30 години… Ова не е монопол.“

Тензиите кулминираа во септември кога демонстранти ја блокираа железничката линија со камења, што ја натера државата да интервенира и да организира специјални евакуациски возови. За повеќето туристи, возот е единствениот начин да стигнат до Агуас Калиентес пред да продолжат со автобус, додека пешачењето до Мачу Пикчу е двочасовно стрмно искачување.

Туристите се жалат и на високите цени – повратен билет за воз чини најмалку 140 долари, а луксузните класи достигнуваат и до 2.000 долари. Влезницата за Мачу Пикчу чини 57 долари, а двонасочниот автобуски билет 24 долари за странци.

Некои посетители велат дека процесот на купување билети е комплициран и скап, особено ако не се користат туристички агенции.

Градоначалникот на Агуас Калиентес, Елвис Ла Торе, предупредува дека локалната заедница добива само 10% од приходите од билети, додека остатокот оди во Министерството за култура. Тој бара повеќе средства да останат во регионот за подобри услуги и поддршка за локалното население.

Регионалната туристичка комора, пак, повикува на поголем државен надзор врз јавниот превоз и реформи во системот, како и подобрување на искуството на посетителите преку посебни влезови и зони.

И покрај конфликтот, Консетур тврди дека е подготвен да ја сподели рутата со конкурентот штом ќе добие дозвола.

Спорот меѓу операторите продолжува, оставајќи ги туристите и Мачу Пикчу „заробеници“ на административни и локални судири кои го загрозуваат највредниот туристички објект на Перу.

Exit mobile version