Google потврди дека го исклучува својот проект Privacy Sandbox, кој требаше да обезбеди повеќе приватно прикажување реклами без следење на корисниците преку колачиња.

Компанијата му соопшти на AdWeek дека целата програма Privacy Sandbox е прекината и дека десет поврзани технологии веќе се повлечени поради „ниско усвојување“. Одлуката влијае и на Chrome и на Android, што значи дека се менуваат основите за тоа како Google планира дигитално рекламирање во иднина.

„Продолжуваме да ја подобруваме приватноста во Chrome, Android и на интернет, но се оддалечуваме од брендирањето Privacy Sandbox“, рече портпаролот на Google. Тој додаде дека некои технологии што беа успешни ќе останат активни, но без старото име на проектот.

Крајот на експериментот што никогаш не започна
Privacy Sandbox беше воведен во 2019 година како замена за колачиња од трети страни, со ветување дека ќе им даде на корисниците поголема контрола врз нивните податоци. Chrome воведе функции како теми за реклами, реклами предложени од страницата и мерење на рекламите, што им даде можност на корисниците да изберат дали сакаат персонализирани реклами. Сепак, овие функции никогаш не се здобија со популарност.

Гугл минатата година објави дека нема целосно да ги елиминира колачињата од трети страни, а сега е јасно дека проектот Privacy Sandbox е целосно напуштен. Компанијата објави дека API-јата како Topics, кои се користеа за избор на теми за реклами врз основа на пребарувања, ќе бидат затворени.

Electronic Frontier Foundation (EFF) претходно го критикуваше името Sandbox како „заведувачко“, тврдејќи дека системот не ја заштитува вистинската приватност на корисниците, туку го централизира следењето под контрола на една компанија.

Заминувањето од овој проект не значи крај на обидите на Google да ја подобри приватноста, туку почеток на нов пристап во кој ќе ја задржи истата количина на податоци, но ќе ги презентира преку различни технологии. За корисниците, ова значи дека рекламите сè уште ќе бидат персонализирани – само според нови правила и ново име.

Exit mobile version