Агенцијата за безбедност во сообраќајот во Србија ги потсетува возачите на законската обврска дека возилото мора да има вградени зимски гуми на сите четири тркала од 1 ноември до 1 април, доколку на патот има снег, мраз или кашеста маса.

Доколку на патот нема снег, мраз или кашеста маса, зимските гуми не се задолжителни, но нашата препорака до возачите е да ги искористат поволните временски услови оваа недела и навремено да го подготват возилото за зимски услови, наведува агенцијата.

Во периодот на замена на гумите, на возачите им се препорачува да не инсталираат зимски гуми само на предните тркала, туку на сите четири тркала.

Доколку зимските гуми се инсталирани само на предната оска, лесно може да предизвика автомобилот да се лизне и возилото да свртува во кривини.

Од друга страна, доколку се инсталирани само на задната оска, може да се случи предните гуми да изгубат прилепување за време на свртување и возилото да продолжи да се движи право, поради што е многу важно да се инсталираат на сите четири тркала.

Агенцијата забележува дека длабочината на шарите, или шарата на шарите, на гумите мора да биде најмалку четири милиметри и додава дека шарите на шарите на зимските гуми се дизајнирани да спречат задржување на снегот и појава на „аквапланинг“.

Поголемата длабочина на жлебовите во шарите на шарите на зимските гуми е главната причина зошто дури и најевтините зимски гуми имаат четири пати подобро прилепување од летните гуми. Исто така, конструкцијата на металниот „скелет“ на зимските гуми е поцврста и поотпорна на механички удари.

Летните гуми се направени од таков состав што се поотпорни на високи температури, додека зимските гуми се направени од материјал кој е поотпорен на ниски температури. Затоа, зимските гуми се препорачуваат дури и кога патот е сув, ако температурата е под седум степени.

На овие температури, летните гуми ја губат својата најважна карактеристика за добро прилепување, а нивното растојание на сопирање за време на сопирањето е до двојно подолго од вообичаената трага што ја оставаат зимските гуми.

Гумите постари од пет години треба темелно да се проверуваат еднаш годишно, или најдобро кога редовно се менува од лето во зима и обратно.

Агенцијата за безбедност на сообраќајот ги потсетува возачите дека зимските гуми се само дел од задолжителната зимска опрема и дека во текот на наведениот календарски период, надвор од населените места, задолжително е (во багажникот) да се имаат синџири или други средства за зголемување на влечната сила (прилепување).

Кога има снег на патот, синџирите се монтираат на погонските тркала и на оние делови каде што е означено задолжително користење (обично на пристапи кон планински туристички центри, на мостови и искачувања каде што е веројатно често да се појавува мраз).

Во населените места, возилата не мора да бидат опремени со синџири. Лопата е исто така задолжителна во зимската опрема на автобусите и камионите.

Агенцијата за безбедност на сообраќајот ги потсетува возачите дека се должни да го почитуваат Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата, кој јасно предвидува дека возачите се должни да имаат зимска опрема на патот од 1 ноември до 1 април и да ја користат на пропишан начин. Непочитувањето на тоа ќе резултира со парична казна.

Агенцијата за безбедност на сообраќајот ги повикува возачите да го прилагодат своето возење на условите на патот, да ги почитуваат сообраќајните прописи, да одржуваат соодветно растојание и да бидат внимателни при возењето.

Exit mobile version